نکات نقاشی ساختمانی
نوشته شده توسط : نقاشی ساختمان

با داشتن کمی خلاقیت، می توانید یک پرده طرح دار مناسب اتاق کودک تان درست کنید. اگر بخشی از پارچه روتختی کودک، باقی مانده است، طرح های روی آن را ببُرید. بهتر است برای اتاق کودک یک تا شش ساله، این طرح ها، عروسکی باشند. سپس طرح ها را با استفاده از چسب پارچه (زانفیکس)، روی پرده بچسبانید و پرده را اتو کنید. به این ترتیب، پرده ای طرح دار و هماهنگ با طرح روتختی اتاق کودک خواهید داشت.

منظور از تغییر دکوراسیون عوض کردن تمام وسایل منزل و صرف هزینه های بسیار بالا نیست بلکه با یک جابه جایی در وسایل منزل و کمی به کار گرفتن ذوق و سلیقه در چیدمان منزل میتوانید حال و هوای خانه را عوض کنید. روش های زیر در تغییر دکوراسیون داخلی منزل به شما کمک خواهد کرد:


۱- رنگ کردن:
رنگ کردن، ساده ترین روش تغییر دکوراسیون داخلی منزل است. کنار گذاشتن رنگ سفید و انتخاب رنگ های قوی تر مانند قرمز تیره، قهوه ای پررنگ و طوسی.رنگ های روشن تر اتاق را بزرگ تر نشان می دهد و رنگ های تیره تر دیوارها را نزدیک تر نشان می دهد. زرد جزو رنگ هایی است که فضا را زنده می کند.

این روزها استفاده از کابینت های براق بسیار رایج شده است که شفافیت این نوع کابینت ها اگر رنگ بنفش هم به خود بگیرد تعریفی از تمیزی و دلنشین بودن را به خود می گیرد.نکته قابل توجه در انتخاب رنگ بنفش برای آشپزخانه این است که اگر قصد استفاده رنگ بنفش در کنار رنگ مشکی را دارید هرگز رنگ مشکی را برای کابینت های قسمت بالای آشپزخانه به کار نگیرید و در کنار استفاده از رنگ مشکی در کابینت های قسمت پایین آشپزخانه , سرامیک و یا میز و.. را حتما مرکب از رنگ سفید انتخاب کنید.


دکوراسیون رنگ طوسی و استفاده از این رنگ در تناژ سایه روشن در گوشه گوشه ی خانه های مدرن به چشم می خورد و امروزه استقبال خوبی از این رنگ در عرصه ی مد و تکنولوژی شده است.

اگر شما رنگ طوسی را یک رنگ بی روح و غمگین می خوانید سخت در اشتباه هستید چرا که امروزه دکوراتورهای حرفه ای سراسر دنیا رنگ طوسی را برای جلوه دادن و های لایت کردن رنگهای دیگر استفاده می کنند.رنگ طوسی جیغ بودن برخی رنگها را کم می کند و به بعضی رنگها تعادل می بخشد.

اتاق خواب بایستی با دقت و ظرافت رنگ بندی و دکوراسیون بندی شود. محل استراحت شما نقش مهمی در تقویت آرامش روان شما دارد. انتخاب رنگ برای اتاق خواب با توجه به چند گزینه انجام می شود. اول از همه روحیات شما که چه سبک و رنگی را پذیراست. مسلما افراد با روحیات شاد و هیجانی رنگهای جیغ مثل بنفش و قرمز را به راحتی وارد دکوراسیون داخلی خود می کنند. اما افراد با ویژگی های اخلاقی آرام و جویای آرامش به سراغ رنگهای آبی روشن و زرد ملایم خواهند رفت.اتاق خواب

دکوراسیون رنگ آبی در رنج تیره و روشن خود به تنهایی مجموعه ای از رنگهای فوق العاده زیبا هستند به خصوص اگر از طرفداران رنگ آبی تیره مایل به بنفش هستید استفاده از این رنگ در دکوراسیون داخلی با ترکیبی از رنگ زرد و طلایی ایده ی خاص و منحصربه فردی خواهد بود.

همانطور که می دانید استفاده از رنگ طلایی به تنهایی در دکوراسیون داخلی نمی تواند ایده ی جالبی باشد و البته که زیبایی خاصی هم نخواهد داشت پس به یاد داشته باشید از این سبک رنگها نباید به وسعت بالا در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کرد و حتما باید با رنگ تضاد ترکیب شود.

استفاده از رنگ طلایی و آبی با استفاده از رنگهای دیگر باید با تناسب در دکوراسیون داخلی اجرا شود. به عنوان مثال اگر از دکوراسیون رنگ آبی تیره الهام بگیرید بایستی در کنار ترکیب رنگ طلایی از رنگهایی همچون سبز پرطاووسی و قهوه ای روشن هم می توان استفاده کرد.

برای کودکان اتاق تنها جایی برای خواب نیست. اتاق خواب کودک جای برای بازی ، خنده و خلق خلاقیت است پس طراحی فضای دکوراسیون داخلی اتاق کودک در رشد جسمی و فکری کودک تاثیری مستقیم دارد. این شعار و یا جمله ی تبلیغاتی نیست بلکه جزو نکاتی مهم است که علم روانشانسی کودک در رابطه با ان بسیار گفته است.

اگر از طرحی که تازگی ها مد شده، خوشتان آمده است و دوست دارید در دکوراسیون خانه خود از آن استفاده کنید، شما را منع نمی کنیم اما در این کار زیاده روی نکنید و سعی کنید چنین تغییراتی را در ابعاد کوچک به فضا بدهید. به عنوان مثال اگر از مبل های گلدار خوشتان آمده، به جای تعویض کل مبل ها، بالشتک ها را گلدار کنید. در این صورت می توانید پس از چند سال که از مد افتادند آنها را با طرحی دیگر و هزینه ای کمتر تغییر دهید. نقاشی ساختمان

مبل های شما باید میزبان میهمانان و کودکان زیادی باشند. بنابراین اگر با صرف هزینه ای بیشتر، مبلی با کیفیت تر خریداری کنید، در مدت زمان طولانی تری از آنها استفاده خواهید کرد.


نکات نبایدی در دکوراسیون داخلی منزل:
در یک چیز زیاده روی نکنید
تعادل نقش مهمی در دکوراسیون خانه دارد. شما نباید در استفاده از چیزی که به آن علاقه دارید زیاده روی کنید. به عنوان مثال اگر عاشق طرح های راه راه هستید، آن را تنها در یک یا دو تا از لوازم منزلتان به کار گیرید. با این روش این طرح بیشتر و خاص تر به چشم می آید. از به کار گیری یک طرح برای کل خانه به شدت خودداری کنید.

اتاق ها را یک شکل نکنید
هر فضا باید شخصیت خاص خود را داشته باشد بنابراین سعی کنید مکان های مختلف خانه را شبیه به هم تزیین نکنید. به عنوان مثال اگر به رنگ آبی تمایل دارید، درجات مختلف آبی را برای هر فضا به کار گیرید یا کلکسیون لیوان را در اتاق پذیرایی و کلکسیون قوری را در آشپزخانه قرار دهید.

 

Nice Linker






:: برچسب‌ها: استفاده از رنگ , رنگ کردن منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: